Navigace

Nové ceny pro Microsoft a neustálé inovace

Nové ceny pro Microsoft a neustálé inovace

Microsoft v srpnu přišel s nevyhnutelnou zprávou, která se dotkne nás všech. Jedná se o první změnu ceny pro komerční cloudové služby Microsoft 365 od jejího uvedení na trh před deseti lety. V nové ceně se odráží neustále se zvyšující hodnota této služby pro koncové zákazníky a zároveň její budoucí rozvoj. Pojďme se společně podívat na vývoj inovací v průběhu posledních 10 let a také na tři klíčové oblasti této platformy – komunikaci a spolupráci, zabezpečení a umělou inteligenci společně s automatizací.

Deset let inovací

Od prvního spuštění balíčku Office 365 narostl počet platících uživatelů na 300 milionů. V průběhu let Microsoft své služby upravoval dle měnících se potřeb zákazníků a před čtyřmi lety vyvinul novou platformu Microsoft 365, která centralizuje to nejlepší ze světa Microsoft – Office, Windows a Enterprise Mobility and Security (EMS). A co víc, od jejího představení bylo přidáno 24 nových aplikací jako Microsoft Teams, Power Apps, Power BI, Power Automate, Stream, Planner, Visio, OneDrive, Yammer, Whiteboard a 1,400 nových funkcí a možností v těchto klíčových oblastech.

Tři klíčové oblasti Microsoft 365

1. Komunikace a spolupráce

Z nově uvedené aplikace Teams v roce 2017 se stalo místo, kam denně chodí pracovat a učit se přes 250 milionů aktivních uživatelů. Teams je jedinou integrovanou aplikací pro setkávání, chatování, volání a spolupráci s podporou celého Office. Jen v roce 2020 bylo nasazeno přes 300 nových funkcí ve schůzkách jako efekty pozadí, galery view, zvednutí ruky, živé reakce, odpočinkové místnosti, živé titulky a mnoho dalšího.

Centrum pro týmovou práci Teams umožnilo a podpořilo hybridní práci v nelehké době díky integraci  aplikacemi Power Platform, Whiteboard, Seznamy (Lists), Planner, Směny, Forms a SharePoint. Společnosti jako Adobe, Atlassian, Salesforce, SAP, ServiceNow a Workday vyvinuli aplikace, které jsou hluboce integrované do Teams, a tak umožňují zákazníkům spravovat své byznys procesy efektivně z jednoho místa.

Microsoft stále inovuje real-time i samostatnou spolupráci. V desktopových aplikacích Word, Excel a PowerPoint je spolupráce v reálném čase již samozřejmostí, dále se rozšiřují možnosti jako jsou @zmínky, úkoly, komentáře a automatické ukládání. Samozřejmostí bylo i rozšíření kapacity cloudového uložiště OneDrive i e-mailových schránek Exchange.

2. Zabezpečení

Kybernetické útoky jsou stále sofistikovanější a jejich tempo a rozsah akceleruje. Zabezpečení se proto stává ve firmách prioritou. Od uvedení Microsoft 365 byly přidány nové obranné mechanismy proti útokům, které organizacím pomáhají bojovat proti ransomware a dalším hrozbám. Další nové bezpečnostní funkcionality můžete nalézt v DLP (data loss prevention – ochrana ztráty dat) u uchovaných dokumentů a e-mailů. Díky šifrování zpráv a ochraně citlivých informací mohou firmy udržet svá data uvnitř organizace. Redukce rizika při nastavení souladu se zákonnými požadavky je také oblast, kterou organizace musí řešit a Microsoft zde pomáhá se službami Content Search (vyhledávání obsahu), eDiscovery, core Litigation Hold (ochrana před soudním sporem), MDM (mobile device management – správa mobilních zařízení) a Microsoft Endpoint Manager.

3. Umělá inteligence a automatizace

Již před deseti lety začal Microsoft implementovat prvky umělé inteligence do nástrojů pro produktivitu a spolupráci. V rámci platformy Microsoft 365 posunul toto odvětví opět o kus dál a pomáhá tak všem uživatelům při dosahování lepších výsledků. Inovace s umělou inteligencí usnadňují práci například spisovatelům, designerům nebo prezentátorům, cloudem poháněné AI zase při vytváření map, grafů, tabulek v Excelu nebo při třídění pošty v Outlooku. Neméně důležitou součástí je pak možnost překládat audio a text v reálném čase, a tím usnadnit více rozdílným skupinám spolupracovat a komunikovat.

Nové ceny služeb iPodnik včetně podpory

Ceny vybraných komerčních služeb vejdou v platnost 1. března 2022. Jedná se o tyto:

  • Microsoft 365 Business Basic (ze 160 Kč bez DPH na 190 Kč bez DPH) (dříve Business Essentials)
  • Microsoft 365 Business Premium (z 600 Kč bez DPH na 660 Kč bez DPH)
  • Office 365 E1 (z 230 Kč bez DPH na 290 Kč bez DPH)
  • Office 365 E3 (z 745 Kč bez DPH na 835 Kč bez DPH)
  • Office 365 E5 (z 1250 Kč bez DPH na 1340 Kč bez DPH)
  • Microsoft 365 E3 (z 1105 Kč bez DPH na 1225 Kč bez DPH).

Změna ceny se projeví na všech světových trzích a netýká se cen pro neziskové organizace a školy. Výše uvedené ceny jsou včetně iPodnik podpory.

Ceny ostatních produktů, jako je například Microsoft 365 Business Standard a Exchange Online Plán 1 zůstává pro rok 2022 beze změny.

TeamViewer Pro Windows Pro MAC

+420 222 300 800 info@ipodnik.cz

cs sk