Flying Academy
Letecká škola Flying Academy se specializuje na praktický a teoretický pilotní výcvik. Velkou část absolventů tvoří aspiranti na profesionálního pilota (vesměs velmi úspěšní). Kromě toho nabízí kurzy pro ty, kdo chtějí létat pro radost.
Škola pro profesionální i amatérské piloty
Flying Academy tak provozuje různé stroje a zařízení (letadla, simulátor atd.), spolupracuje s desítkami instruktorů a lektorů a obsluhuje stovky zákazníků. Společnost je registrována u Úřadu pro civilní letectví ČR a má i veškeré potřebné mezinárodní certifikáty. Byla založena v roce v roce 2002 v USA, dnes sídlí v Praze.
Požadavek: Finanční řízení na základě aktuálních informací
Situace na trhu přinesla nutnost detailně se zabývat strukturou nákladů, pečlivěji přemýšlet o výdajích a lépe vyhodnocovat efektivitu vynakládaných prostředků, a to nejen z dlouhodobého hlediska, ale i při přijímání konkrétních rozhodnutí. Bylo proto rozhodnuto ukončit kontrakt s externí účetní firmou a přijmout účetní, která bude nejen vyřizovat povinnou administrativu, ale také vytvářet podklady pro rozhodování (manažerské účetnictví).
K tomu potřebovala letecká škola ekonomický informační systém, se kterým bude pracovat nejen účtárna, ale do nějž budou mít přístup také manažeři. „Chtěli jsme prostě mít detailnější přehled o tom, co se děje a za co utrácíme,“ vysvětluje obchodní ředitel Leoš Vybíral.
Řešení: Online přístup do ekonomického systému
Právě to jim umožnila služba iPodnik. Kdekoliv má manažer s sebou notebook s připojením k internetu, může nahlížet do účetního systému a sledovat přehledné finanční ukazatele. Jak Leoš Vybíral říká, „Jednoznačně to vede k tomu, že se chováme racionálněji. Už po pár dnech jsme si všimli pár věcí, na které budeme reagovat.“
Přechod na ekonomický systém Pohoda poskytovaný v rámci služby iPodnik přitom netrval více než dva dny. I převedení dat ze stávajícího účetnictví bylo rychlé, hladké a bezproblémové.
Rychlost a vstřícnost reakce
Při volbě informačního systému společnost Flying Academy zvažovala několik ekonomických systémů a několik dodavatelů hostingu. Pro systém Pohoda hovořily zejména reference účetní, která s ním již pracovala v minulosti.
Jednoduchá kalkulace rovněž ukázala, že pořízení vlastního serveru a souvisejících zařízení i služeb by se nevyplatilo. A to nejen z hlediska jednorázové investice, ale i při posouzení celkových nákladů v horizontu několika let.
Byly tedy zpracovány požadavky na funkce a cenu. Porovnání nabídek ukázalo, že několik dodavatelů je schopno nabídnout srovnatelnou úroveň za srovnatelnou cenu, pro iPodnik navíc hovořila rychlost reakce a vstřícný a profesionální přístup. „Věnovali se nám, byli schopni velmi dobře odpovědět na všechny dotazy, kalkulace byla zcela transparentní. Z toho důvodu byl iPodnik jednoznačnou volbou a dosavadní spolupráce toto rozhodnutí potvrzuje,“ uzavřel Leoš Vybíral.